2014-05-16

terror

Mitt huvud landade på kudden igår
Och nu finns i den djupa spår
Spår av ett oroligt huvud och kropp
En slingrande känsla utan stopp

Jag vände och vred på varenda del av mig
Tröttheten fanns, men det är aldrig nån grej
Grejen  är den att oron vinner
Som jag önskar att den en dag försvinner

Klockan går och jag somnar inte
De hjälpmedlen jag får ta hjälper inte
En sväng upp till köket, dricka lite vatten
Så kan det ibland se ur hela natten

så slumrar jag plötsligt till
Men inte på det sätt jag vill
Nej ytligt, så att jag sover men är vaken
Svårt att förklara just den saken

Mina ögon är fyllda av grus
Det är jobbigt att titta i ljus
Min hjärna känns om en snurrade gröt
Hela jag snurrar med som om jag fått mig en stöt

Det är terror att var vaken men jag stiger nog upp
Tidigare än vareviga tupp
För det är terror att försöka sova när man vill men inte kan
När det kommer till terror, vilken väljer man




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar