2013-10-24

Never let me go

Nu kommer jag försöka börja skriva dikter då och då igen. Jag kommer mest troligt lägga upp dikter som blivit inspirerade av filmer eller musik. Dikten som kommer nedan blev jag inspirerad av filmen "never let me go" att skriva.

Jag skapades 
Men visste inte varför eller av vem
Som alla andra trodde jag
Men jag hade fel

Jag skapades
Bara för att en dag kunna dö
När ni fått det ni vill 
Då kommer kroppen ge upp

Jag skapades
Utan möjligheter att välja
Vad som än skulle hända
Var utgången densamma

Jag skapades
Du skapades med mig 
Och vi fann varandra
Där i mörkret var vi varandras ljus

Jag skapades 
Ville aldrig att du skulle försvinna
Ville aldrig att du skulle släppa mig
Men vi visste hela tiden

Jag skapades
Någonstans på andra sidan skapades vi igen
Du och jag bredvid varandra
Nu skulle vi aldrig släppa taget


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar