2018-08-14

Jag lever

Jag lever
Jag lever ännu
Ibland slår det mig
Allt jag gått igenom
Alla år av terror
Alla år av hårda slag inuti min ömma, sargade kropp
Alla mörka år
Alla år som stod still
Alla år jag önskade att jag aldrig mer skulle vakna upp
Alla strider jag fått strida ensam
Ensam mot den starkaste fienden som finns
Min hjärna
Mina tankar
Den fienden jag försöker bli vän med nu
Den fienden som ibland fortfarande säger en massa dumma saker till mig
Som vill få mig att önska att jag var någon annan
Såg ut på ett annat sätt
Var på ett annat sätt
Men det blir svårare och svårare att få mig att brytas ner av det
Jag gör mitt bästa att alltid kriga emot
Och jag tycker att jag oftare och oftare kan slå ner den där dumma tanken och sen skaka hand med den
Sedan försöker vi gå vidare från det
Jag kan känna mer glädje
Jag kan känna mer hopp
Jag kan ge mig själv mer respekt
Jag kan acceptera mig själv bättre
Det kommer alltid finnas stunder när det jobbiga kommer tillbaka
Det finns absolut stunder när jag känner att ingen någonsin kommer förstå vad jag går igenom dagligen
Men JAG börjar förstå
JAG börjar acceptera
Det är stort!
Ja, Jag lever
Och det tänker jag fortsätta med
Ibland kanske jag går i ide en liten stund
Men jag kommer alltid tillbaka
Jag ska aldrig ge upp💙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar