2014-02-14

Det går framåt!

På Kultur I Centrum håller vi, som bekant, på med att skriva manuset till sommarens föreställning. Det går framåt kan man säga! Vi har skrivit ca 57 sidor, och är på slutspurten, och sedan blir det lite finlir lite överallt kvar att göra. Det känns sjuuukt roligt och inspirerande att vi snart har skrivit en hel föreställning. Första föreställningen som jag är med och skriver som är så lång, och har så mycket dialog. Jag har ju skrivit en del monologer, och föreställningar uppbyggda på monologer, samt varit med och skrivit en familjeföreställning som hade lite monolog och lite dialog. Det var också roligt, men det är spännande att vara med i ett så stort projekt som det här.

Jag ska ju även spela i föreställningen och det ser jag vääldigt mycket fram emot. Så roligt att få börjar analysera och gå in i rollen jag kommer vara. Det känns som att det kommer vara ännu mer nervöst inför premiären den här gången, för nu kommer det inte bara gälla rollprestation, utan även hur manuset kommer tas emot. Även om Eleonor såklart är hjärnan bakom det mesta i manuset, så har jag ju trots allt varit med och byggt upp det, byggt upp karaktärerna tillsammans och lagt ner min själ i det hela jag också.

Jaa, som sagt - jag längtar!!

Från förra året på Karlberg:











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar