2013-12-21

Run, run Rudolph!!

Jag har inte bloggat mycket den sista tiden. För att göra en lång historia kort så har jag haft alldeles för mycket för mig på en gång, mitt i en tid när jag inte mår som bäst,  vilket har lett till att jag inte direkt har haft kraft, ork och lust att blogga. Men jag hoppas på att jag kommer få igång det igen, eftersom att jag tycker att det är skönt att skriva av mig, och att jag vill har kvar att läsa sen om allting jag har gjort, hur jag har mått osv. Idag kör vi vår sista advents-föreställning. Det kommer bli kuuul, men för mig är det alltid svårt när saker tar slut. Jag ÄLSKAR ju detta, men det är bra för mig eftersom att jag kanske inte skulle palla så mycket längre i det tempo vi har kört. Men nu blir det julledighet en stund=)

Kastar in en dikt som jag skrev förra året vid den här tiden

Julens stråle skiner stark
I mörkret som ligger tjockt och tungt
Vita flingor på vår mark
Från himlen dalat fint och lungt

Sången klingar ljus och fin
Där jag omkring i mörkret går
Som flickan i ett smyckeskrin
Hjälp att fortsätta gå jag får

Ljuset starkare än mörkret är
Även om det är svårt att se ibland
Någon mig på sina axlar bär
Och håller mig hårt i sin hand


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar