2018-04-27

Gryningen är här

Gryningen är här
Det är bara jag och solen som är uppe
Den lyser försiktigt in genom fönstret
Strålarna dansar på mitt ansikte

Det har varit natt så länge nu
Jag har irrat omkring i ett töcken
Undrat vem jag varit, hur jag varit
Haft svårt att hitta mig själv i all förvirring

Jag undrar om det kommer förändras
Jag undrar om jag kommer hitta mig själv någonstans där inne
Jag vet att något kommer hända snart
Men jag vet inte vad

Det gör mig rädd

Jag undrar om gryningen är här på riktigt
Om livet faktiskt kommer börja nu
Eller om den kommer fram en liten stund bara för att ge mig hopp
Ge mig mer styrka att kämpa för mig och den jag är

Jag vet inte
Men jag vet att solen lyser idag
Och jag har fångat en liten bit av den i mitt inre
Där kommer den få lysa om mörkret sluter sig omkring mig igen

Gryningen är här
Och det är bara jag och solen som är uppe


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar