2012-03-30

Ritat lite idag också!

Jag har kommit in i ett flow igen där jag vill rita och utvecklas. Jag brukar i regel bara rita av ansikten från internet som är rakt framifrån. Jag är inte riktigt haj på det ännu, men jag vill kunna mer! Så igår ritade jag av ett kort, och idag ritade jag också av ett kort, men på ett litet barn. Och det är så sjukt svårt! Det blir oftast lite utomjording-lika bilder när man ritar barn. + att det är så små ansikten och det blir lätt för runda ansikten. Kul är det iallafall, och nu är jag klar med bilden som jag ritade idag. Inte helt nöjd, men med tanke på att jag hade tänkt kasta bort teckningen och sluta rita efter att jag hade gjort ögonen för att jag var så missnöjd så får jag vara glad att jag ändå ritade klart den.

Huvudet blev alldeles för stort, + att hon hade en svår min att rita av!! Men så får det vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar